How do you love someone, without getting hurt?

Lyssnar på just den låten just nu, och den sätter många frågor i huvudet på mig. Vi går igenom så himla mycket i livet, varje dag. Och vi lever rätt många dagar. Alltså går vi igenom väldigt mycket i våra liv.

Jag tror; att i varje förhållande vi har, så lär vi oss någonting genom det. Om det så är i oss själva eller i uppfattningen hos andra. En förändring och en väckarklocka.

Jag har haft några förhållanden i mitt liv, och jag tycker att jag nu i efterhand har lärt mig otroligt mycket genom dem. Kring mig själv som person, som partner och känslomässigt. Först lärde jag mig att stå upp för mig själv, inte ta skit, sen lärde jag mig hantera svartsjuka, jag har lärt mig känna av situationer, och inte undvika konflikter utan istället möta dem och reda ut dem. På det "lilla" har jag blivit en helt ny person, en mognare och mer redo för "det riktiga" mötet.

Jag har självklart massor kvar. - Men min fråga är; Hur älskar man någon, utan att bli sårad?

Bara lite tankar sådär på söndagskvällen.

Puss från Tuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0