Rädd för infektion.

Vaknade i morse och saknade min kärlek jättemycket. Men jag gick upp och kom på att "justja måste ju ta hand om min tatuering" så jag tvättade den och smörjde in den med helosansalva som jag alltid har på mina tatueringar. Efter en stund började det bli blåsor och äckel i den så jag blev helt nojig och trodde jag fått infektion, dessutom blev jag helt febrig och rädd så jag tog alvedon fort som fan och ringde rådgivningen.... och vårdcentralen.

Men så tänkte jag "äh jag ringer studion och berättar läget" och han bad mig komma ner så fort jag kunde och sa att infektion får man inte sååå fort. När jag kom ner (med min bror) så sa han att det ska se ut sådär och det ska vara rött runt, han har ju trotsallt penetrerat nålar i huden. Allt var normalt... rekommenderades en annan salva dock.

Nu är jag lugnare men fyfan, jag tror jag spelade upp hela mitt livs historia i huvudet i morse, trodde jag skulle dö av blodförgiftning eller nått. Tänkte "vafan har jag gjort?!"



Ser inte så fint ut, men var tydligen helt normalt... eh.

När såna här saker händer, börjar man fundera på hur dum man egentligen är.

Nu ska jag tvätta lite med min bror och sen äta nått och ner till stan för en fika med bästaste Mia innan jag börjar jobba klockan fyra. Men vädret kunde ha varit bättre tycker jag.

Tror inte jag ska ha fler nu, det räcker nog (?)

Puss från Tuss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0