My day, my life...

Var längesen jag verkligen la ner tid på att skriva i min blogg. Så nu kände jag att det var dags att visa er att jag fortfarande lever! - Idag har jag varit på äventyr lite överallt känns det som, ätit korvsås och makaroner till lunch och jobbat tre timmar! Haha!

Hade mycket att göra på jobbet, och det är dem dagarna som är roligast! Efter jobbet cyklade jag hem på min nystyle:ade cykel... stekte pannkakor och har tittat på både Idol och film, samtidigt som jag hunnit sitta vid internet en stund. Min dator är dock inte världens snabbaste... märks att den är lite gammal nu. Måste börja kika på om jag har råd att köpa mig en ny! Det skulle ju inte sitta helt fel. Kanske skänka denna till mamma?

Veckan ser ut som så, att jag jobbar hela helgen denna vecka. Skoj skoj! Sen ska jag umgås lite tänkte jag. Hihi! Plus att min underbara gudson fyller 6 år! Så i morgon ska jag ta mig till Tuna park och shoppa lite födelsedagspresenter! Hoppas att jag kan hitta någonting som kan göra honom glad! =)

Vad har mer hänt? Vi hade singstarkväll hos mig med jobbet i Lördags, efter det drog vi ner till Nisses och fortsatte sjunga lite grann, tills jag tog en promenad hem och somnade? Tror jag.. Har fått en hel del panikångest-attacker senaste tiden också. Kanske ingenting man pratar om sådär öppet, men jag har insett att jag måste börja tänka mer på mig själv och rensa bort lite energitjuvar som jag ändå inte kan hjälpa eller göra någonting åt/för.

Det svåraste med mig är att jag vettefan hur man säger ifrån. Det är liksom inte min grej,  och när jag väl gör det, så märks det. Dags att börja bygga på en bättre värld (för mig!) Dags att renovera mig. Rensa bort sådant som inte är bra för mig, och börja om...

En annan sak som jag nyligen gjort är att jag var och tatuerade mig igen, hos Andreas i tisdags. Vet att det är många som har åsikter och jag har varit riktigt kluven kring det där ett tag nu. Mår inte hela tiden så bra nr jag tänker på det jag gjort, eftersom jag vet att det finns EN person som mår dåligt över mitt "dåliga val".

Dock är jag nöjd med den, det enda som jag kanske kan tycka var lite onödigt var väl sjävla storleken på tatueringen och det jag kan hata är att höra folks versioner om det jävla tjatet kring BRUDKLÄNNINGAR osv.... Orkar inte höra om sådant mer...GAH! Man kan inte gå hela livet och strunta i att göra saker som man känner att man brinner för, bara för att det ska komma en dag i ens liv som man "måste" vara så himla stilren och vacker... jag kan vara vacker ändå! Man lever bara en gång, glöm inte det! Och jag vill känna att jag har levt!

Mitt val.  - Men nu blir det inga fler! Så ni behöver inte oroa er! =D

***

Jag har en sån längtan inom mig... jag vill gå framåt. Jag vill veta hur min framtid kommer att se ut. Det skulle vara så himla intressant att se hur allting kommer att utspela sig längre fram!

Just nu dock vet jag att jag ska ta en dag i taget och idag (eller det lilla som är kvar...) ska jag duscha, tvätta min tatuering och smörja in den.. sen krypa ner i sängen under täcket och titta på tv tills jag slocknar. Hatar ensamheten, den gör så ont. Jag vet inte hur man gör....


Singelliv är ingenting för mig.
Nu ska jag sova! Godnatt allesammans!

Puss från Tuss!






Kommentarer
Postat av: Liza

Men jag har för mig att det ska finnas någon slags speciell concealer som man kan ha på tatueringen för att följa den temporärt. Jag har för mig att jag sett det någonstans... Don't worry!

2010-09-10 @ 09:40:22
URL: http://lizzah.blogg.se/
Postat av: Liza

DÖLJA, inte följa...

2010-09-10 @ 09:41:16
URL: http://lizzah.blogg.se/
Postat av: Liza

Se där ja! Jag hittade den! Det är Kat Von D som samarbetat med märket Sephora. Den heter Tattoo Concealer och trollar bort tatueringar tillfälligt. Så, om du ska gifta dig i framtiden och du vill dölja den, taadahhh! :D Du ska inte lyssna på andras dumma åsikter. Det GÅR ju att dölja.



Här är länken: http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P231113

2010-09-10 @ 09:48:34
URL: http://lizzah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0