1:a advent

Idag har jag varit hos älsk, sen drog jag till ica maxi med mami & mina syskon. Vi skulle köpa tårta till pappa som fyller 60 år i morgon egentligen, men vi firade idag istället.

Han hade lagat mat till oss när vi kom, och jag gick in i köket och kände doften av det s.k VILDSVINET som stank doften av gammal mens och spyor typ. Skojar inte när jag säger att det stank, och smaken.... Don´t even wanna go there! Seriöst... Men jag tog mig några potatisar och två små köttbitar för pappas skull. Kväljningar för varje tugga, vet inte vad som hänt?! Han som brukar laga så himla god mat, och jag som skrytit så om hans matlagning, så ... det var det värsta jag ätit i hela mitt liv. ALDRIG MER!

Vi tackade för maten (som pappa inte ens själv åt eftersom han mådde illa och spydde av vaccinbiverkningarna) så vi fick äta tårtan själva sen drog vi ner på stan för att se sträng-och trumstockslotteriet. Mötte svärmor och vi gick in i folkmassan typ.

Efter det gick jag med svärmor på stan sen drog jag tillbaka till First Music och försökte äta korv med mamma, moster och de andra. Sen bestämde sig mamma och jag oss för att dra hem för det var så kallt. Tror att min moster blev lite ledsen att vi skulle gå, hon hade tänkt att vi skulle ha tjejmys med gottplock och sånt :/ (Förlåt!)

När vi kom hem så julstädade jag mitt rum och nu sitter jag här med ljus tända och lyssnar på mysig ljuvlig julmusik och njuter! Saknar mitt älskade hjärta massor bara! Men jag vet att hon är i bra händer på jobbet med Johanna så...

Får träffa mitt hjärta i morgon kväll ju! Hihi hon ska åka och rida sen jobba! Duktig flicka! Vill också följa med dem till stallet, skulle va massa kul... får hoppas man blir frågad nångång =D

Ha det så bra alla som läser! Ha en bra 1:a Advent!

Puss från Tuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0