Vad är det för vits med att Drömma?

När och var ska man kunna skriva av sig av ALLT man känner utan att någon kan läsa eller bli ledsen eller arg eller någonting? Hur får man ur sig allt man har inom sig på bästa sätt?

Skulle vara så skönt att få rensa hjärnan(&hjärtat), på riktigt.

Jag funderar på en sak; - det här med drömmar, vad är det för vits med att ha drömmar? Drömmar om livet, drömmar i livet? Speciellt när man har en viss dröm man vill leva, men att den kanske skär sig med en annan dröm och en livsvision man har? Vilket val gör man då och vad är rätt och fel val? - Jag har inget som helst rätt svar på den frågan, det gäller att känna rätt i hjärtat och i hjärnan när man gör ett val. Jag tror att jag kan ha gjort ett misstag kring en dröm jag haft sedan jag var liten. Det var nämligen så att jag kunde ha uppfyllt den vid det här laget och levt precis som jag drömt, - men då hade min andra dröm inte blivit av, och den står mig så starkt i hjärtat.

Skillnaden var att jag tog mig en rejäl tankeställare kring detta, men alla tänker inte riktigt som jag gör. Vilket i bland är tråkigt. Jag förstår inte sånt. - Andra prioriterar bort det som i mina ögon är det heligaste och mest betydelsefullaste... Men jag är inte "andra människor" och jag får acceptera att de gör på ett annat sätt...

Men någonting fick mig att känna saker, tänka saker... som jag fortfarande tänker på, och det lär jag göra ett tag.




Hursomhelst, i morgon ska jag jobba... 10-17
sen får vi se vad som händer. Hihi! =D 
Jag skulle gärna vilja gå och ta vaccinsprutan
(utan att folk ska få mig att känna mig dum i huvudet för att jag vill skydda mig!!!!)


Puss från Tuss!


Kommentarer
Postat av: D

<3

2009-12-04 @ 10:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0